Aj aj

Då har man kraschat ryggen igen då. Inte kan jag skylla på lastbilsjobbet denna gång. Stod och mockade och skulle skuffa undan lite ren halm bara så bara AJ!! Lyckades petmocka resten, men sen gjorde jag inget mer. Erik får fixa vatten åt Vega och kvällshöet för att packa hö och bära vatten gör jag inte med denna rygg. Känns lika som i vintras.. Suck, att det bara kan bli för nåt så litet. Skulle väl ha fortsatt gå hos hon på Cura, men det kostade 500 kr per gång och jag tyckte inte att det hon gjorde var så mycket, lite knak knak typ. Hade velat till Dans pappa istället ju, känns som han vågar ta i lite mer och har typ 50 års mer erfarenhet och borde veta vad han gör.

Var iaf på 40 års kalas i helgen. Det var trevligt, och några bekanta ansikten var ju kul att se igen, var många år sedan jag var på Roskilde sist. Å som många gånger på Roskilde så uppskattade jag att Magnus dök upp och var nykter. Annars var jag ganska ensam nykter framåt natten. Skulle ha sovit i husvagnen men hade ingen ström till den så det var is på rutorna och nollgradigt i den så jag letade upp sovställe inomhus istället. Gick nog och lade mig vid 3 tiden. Christian kom in och visade någon fågelunge under natten.. på morgonen efter var det en gubbe där och letade efter sin tredje kyckling som hade varit med kvällen innan.. antar att det var den Christian visade. Mimmi hörde av sig och sade att hon hade hört fågelpip under badkaret tidigare och under badkaret hittades den lilla kycklingen död. Jag vet inte om små kycklingar är så bra att ha med på såna fylleslag. Skulle ha tagit hand om den lilla jag som jag ville göra när han visade den. Den kunde ha legat i fickan på min tröja och haft det varmt och mysigt istället för att dö under ett badkar på ett skitigt golv(någon hade lyckats välta toalettstolen). Hade hundsällskap under täcket ett tag på natten. En liten typ terrier av nåt slag kom och kröp intill mig, mysigt.

Det sköts kanon och bjöds på god mat. Mat uppskattas, kanon.. nja hade räckt med en gång. Smällde som fan ju. Restarna av min strumpa med hål i hänger nog kvar i granen där, det mesta av den brann upp.

Ska väl sova snart och hoppas jag tar mig upp i morgon. Har legat och kollat på tv och det gör ont att vända sig och att försöka ta sig upp ur sängen. 29 år och trasig.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Stackars lilla kycklingen!

Då har du kommit halvvägs i alla fall nu!

Hur känns det med graviditeten och allt?

2012-05-15 @ 12:55:30
URL: http://mammaemelie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0