Denna dag.

Idag red jag och Krista ihop med Sara och Trigger. Blev en lång tur, men nu vet jag vart hennes syster har flyttat och hur man hittar dit dom har hästarna. Jag var ute i nästan 3 timmar, mest skritt så gissa om jag var stel och hade ont i baken efteråt.

Efter ridninge gick båda våra hästar på gården och käkade gräs, mamma var där och klippte ur hallonhäcken, brorsan och nå folk skruvade med nån gammal speedcart. Vega börjar få stor mage nu, tror att hon är beräknad att föla 6e eller 7e juni. Spännande, då blir Krista mormor om allt går bra.

Sen käkade vi lite, morsan och Erik hade några äckliga färdigrätter och jag stekte sojakorv och hittade nå rotmos jag kunde ha till dom, ganska äckligt. Har inte provat riktigt rotmos sedan jag var liten. Gillar inte kålrötter.

Sen tänkte jag åka hem var så trött efter ridningen, men av nån anledning fick jag lust att testa husvagnen som Erik hade satt på hästtransportens gamla däck, en uppsättning däck som mamma tappat ett av så vi har bara tre st så dom har vi ingen nytta av till nåt annat fordon, bra för mig :) Fick hjälp att koppla på den, för den hade pajat ihop lite i delen man skruvar upp den med. Testade lysen och en lampa och bromsljuset ville inte funka. Tog en tur in till Säter och fyllde på luft, Erik följde också med, svängde förbi farsan en sväng. Min farmor var kvar på lasarettet och hade dropp och fått andas syrgas. Låter som att det är lite allvarligare än förut. Sen skulle farsan iväg till spelmanslaget och vi åkte och tankade då bensinen faktiskt var hyfsat billig.

Jag lyckades riktigt bra med att backa in på gärden :) Fast självklart kom det en stressad sak som fick vänta en liten stund, och fan vad han flina när han åkte förbi.. Det är tydligen skitkul att kolla på tjejer som backar med släp. Teoretiskt är jag skit bra på att både backa med vanligt släp och med lastbilssläp. Ipraktiken är vanligt släp enklast eftersom jag gjort det mest. Lastbilssläpen kan jag följa med och hålla någorlunda raka.. Var sen det sket sig för mig det där med att ta E-kort. Den uppkörningen börjar ju med att koppla till lastbilen till släpet, och sedan göra någon backövninge, sidoförföyttning bakåt eller en 90 graders backning tror jag det är. Och det där fuckade upp i mitt huvud plus att jag höll på att avlida efter att ha suttit av tiden hela vintern, och att sedan vara klar med all teori och verkligen bara sitta av tiden gjorde att jag mådde skit rent ut sagt. Så det blev aldrig något E-kort, bara C och en massa annat. DÄremot hade ett BE suttit fint.

Sitter och äter ett päron nu, var och handlade och tänkte ta en isglass, men kom på att päron nog var byttigare. Ska till grannen och kolla på film snart tror jag. SÅ jag kanske skulle ta en dusch eller åtminstone byta till andra kläder än ridkläderna.

Hej svejs.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Duktig du är som kan backa eller köra med stora släp o lastbilar överhuvudtaget! :)

Jaa te är riktigt gott! Speciellt om du har en blandning som får dig att tänka på gamla minnen från din uppväxt!



Jo jag har hört många som säger att dom tycker att just alla värkar och de är jobbigare än utdrivningen.

Men det vet jag inte om jag kan tro på!

Att trycka ut ungen måste ju vara det som gör mest ont och är jobbigast!

Men många upplever det kanske inte så om dom haft jobbiga värkar i flera timmar eller dygn!

2012-05-07 @ 09:38:23
URL: http://mammaemelie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0