En vårdag i stugan.

Det blev inte så mycket jobb igår. Var till chefen och skrev på papper m.m. Sen skulle jag till en brukare, som inte öppnade, var nog inte hemma. Den andra jag skulle till ville inte ha nåt besök heller. Så jag var hem till en annan och pratade lite och till kontoret och babblade ganska mycket med en kollega. I sommar kommer man jobba ensam mycket så man får väl passa på när båda hade en lugn kväll.

I natt vräkte snön ner, vid 3 tiden släppte jag ut och in katter.. SNöiga katter som inte var ute lång stund.

Sov sådär galet länge i natt igen, gick upp närmare ett tror jag. Pulsade ut på dass i kanske 1 dm snö, och det har fortsatt snöa hela dagen.

Ska hem till Sara i Venjan ikväll. Trevligt, var ett tag sedan vi sågs nu, i höstas tror jag.

Jag börjar känns mig rastlös av att sitta inne nu, men snön är inte så lockande.. Borde man skotta eller räkna med att det smälter? Just ja, kommer bilen ta sig ut? Uppförsbacke, snö och sommardäck. Stora vägen ser iaf snöfri ut. Ska nog bege mig ut i snön och kolla läget lite snart.. eller ska jag kolla på ett avsnitt simsons som började nu?



maj 2012
Bullen på mitten är en korg med penséer som jag fick när jag fyllde år av moster Inger. Bara en kvist videkissar sticker upp. Ska vi ta en fika vid stenbordet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0