Funkar

Det var inget fel på statistiken, det var nog helt enkelöt så att jaginte haft några besökare, för idag har jag haft 2 besökare, haha, woho!!

Åkte hem från stugan idag. Farsan ringde och snackade en massa, mitt i allt så berättade han att min farmor ligger på lasarettet i Mora. Jag hade ju för mig att hon haft kärlkramp i alla år, men så är det inte. Hon har samma fel i hjärtat som det som farsan har opererat, nån klaff som inte funkar som den ska. Opererar man hjärtan på 84 åriga tanter? Farsan sade iofs att hon inte vill operera hjärtat, hon tycker att det verkar obehagligt, men om hon plötsligt få bättre ork och så som farsan har fått så tycker ju jag att det skulle vara värt det. Annars har ju hon i flera år planerat inför sin bortgång. Sålde huset för något år sedan och rensade ut massor av gammal skit. Jag, mamma och Sandra åkte upp och hämtade en full hästtransport med grejer, hammock, sparkar, lampor, mattor, tältsängar, cykel m.m. Sen när jag och farsan var upp vid påsk så hade hon rensat ut kort och sånt som vi fick kolla igenom och ta dom vi ville ha och så hade hon skrivit papper som hon visade för farsan som handlade om när hon går bort. Hon nämnde att jag hade lovat att hämta hennes cykel snart iaf för hon ska inte cykla nå mer.

Lite obehagligt är det ändå att hon är på lasarettet, men det är inte första gången direkt.

Jag och farsan snackade lite om mitt nya jobb och hans dilemma med a-kassan och det att han har slut på deltidsdagar men bara har en fast tjänst på 50% så antingen får han leva väldigt snålt under sommarlovet eller se till att bli uppsagd. Moderaternas politik om att det ska löna sig att arbeta funkar inte så bra.. Själv har jag slösat deltisdagar denna vecka genom att tacka ja till att jobba 5 timmar denna veckan. När deltidsdagarna tar slut blir man tvungen att neka jobb om det bara är en dag och inte mer på en och samma vecka.

Det jag borde ha passat på att berätta blev inte sagt.

Fan ser i solen nu att jag har kattassar i fönstret. Nån har dragit tassarna och gjort fula märken, jag som har nästan helt nya fönster, den skyldiga ligger på stolen nedanför och sover sött.

Ska nog gå och kolla lite på TV nu.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jättefin blogg! :))



Var gärna med och tävla om dagens blogg!

http://hhannaag.blogg.se/2012/may/tavling-nu-da.html



Kram Hanna♥

2012-05-05 @ 21:32:53
URL: http://hhannaag.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vad tråkigt med din farmor! Hoppas allt blir bra!



Ja skaffa det, då kan man göra byten med folk och lättare läsa andras bloggar och kommentera, då kommenterar de flesta tillbaka och trafiken ökar! :)

Fast jag brukar försöka att inte tänka så mycket på trafiken, då blir det en slags onödig press kanske!

2012-05-05 @ 21:37:23
URL: http://mammaemelie.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0