God natt

Blev sent igår och i morse mådde jag lite skumt i magen, somnade om och sov nästan till 14.. Stack ut och red en lång vända med Krista. Sen fick hon och Vega knata runt och beta på tomten. Först satt jag i solen med dom, sen mockade jag. Sen när jag skulle ta dom så låg båda ner, Krista i full färd att rulla sig, ner och rulla, upp igen och ner på andra sidan. Vega hon låg och betade under tiden men reste sig sedan. Synd att jag inte hade någon kamera, var så gulligt när båda låg ner, hade varit mysigt om dom hade legat kvar så även om Sandra väntade på att jag skulle hämta pizza och komma med så hade hon fått vänta tills hästarna hade vilat klart. Men nu kom dom upp snabbt och efter lite jagande fick jag ta dom och gå ut i riktiga hagen.

Borde egentligen sova nu, men tog en dusch och ville att håret skulle torka innan jag lade mig, det är i princip torrt nu. Suttit och spelat och läst lite på datorn.. Lite nervös inför morgondagen.

Nervös men även förväntansfull. Är glad att Mathias ville följa med. Läskigt.

Tänker inte säga vad det handlar om nu.

Äh går och glor på TV och hoppas att jag kan sova, men ska först kolla om Mikkel vill kommain, Gabriel traskar runt lite och gnäller över nåt, låg i mitt knä när jag spelade tills jag fick sockerdricka i fötterna.

Just ja, puckade jag kollade inte tiderna när dom undrade om jag kunde jobba på torsdag e.m./kväll. Värt att åka till stugan för att jobba 3,5 timmar i Malung? Värt att slösa deltids a-kassedagar? Men man vill ju tacka ja för man hoppas ju att få jobba mer om man visar sig villig att jobba. Vet inte ens vad jag kommer få för lön, men jag har 17 mil till stugan, plus 3,5 in till Malung, 3,5 tillbaka och 17 mil till Hedemora igen... 41 mil. Bilen drar nästan en liter per mil och bensinen ligger på ca 15 kr milen. Resan går väl på ca 600 kr, är det värt det? Skulle inte tro att jag har tillräckligt hög timpenning för att det ens skulle gå jämnt upp. Ops, men nu har jag ju tackat ja, så jag åker upp ändå. Hoppas någon blir sjuk så jag får jobba mera denna vecka. Hörrni passa på att vara sjuka nu eller ta ledigt, jag jobbar gärna. Vill komma igång och jobba själv medans jag minns lite vad som ska göras, komma in i det liksom.

Nä, sova var det.
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0