Min dag.

Nog för att jag sov till nästan tolv och började dagen segt med sjunde himlen och frukost.. Men sen hann jag med en hel del tycker jag.

Åkte till Hea tog båda hästarna och skrittade en vända och tog dom till ena beteshagen, Erik kom dit med vattentunnan och hämtade mig.

Sen åkte jag till Säfstjärn och solade och badade!!! Det var inte så fasligt kallt, 19 längst in vid stranden och 15 på ca 1 meters djup.

Efter badet hade jag tänkt äta, men Erik undrade om jag ville hämta hästarna då så då åkte vi dit och jag skrittade hem dom igen. 2-3 timmars gräsätande kan väl vara en bra start, hemma har dom fått äta det lilla som kommer upp i hagen och så lite extra i kanterna då jag satt ut plaststolpar så dom får tugga ner kaneterna så slipper vi slå gräset där om det blir långt och kommer åt trådarna.

Sen när dom var ute i sin vanliga hage igen gick jag in och åt, mina matrester från igår, Bandspagetti med creme fraishekladd med lök, rödbeta,morot och ärter i. Rosa pastasås alltså.

Efter det åkte jag och mamma och kollade i stora beteshagen, vindskyddet blåste ikull i vintras och det är för tungt att bara lyfta upp sådär. Sen åkte vi och pratade med Yvonne en av dom som äger marken vi har bete på. Det var bara att beta på tyckte hon, man lär ju kolla så dom tycker det är okej även i år liksom.

KL 19 satt jag upp på Robbie på ridklubben. Hopplektion, samma övningar som i tisdags då jag hade Sabina. Idag blev det inte riktigt samma övningar för mig för Robbie var superladdad och har hoppat väldigt lite på senaste tiden så vi fick lägga volter både före och efter varje hinder(hinder som första gångerna bara var en bom på marken). Jag fick travhoppa alla hinder och lägga volt direkt efter. Dom andra red linjer med två hinder och 4 eller 5 galoppsprång mellan även om någon fegade och ville rida på många fler, hon fick in 7 språng på ena linjen med Samritha som är stor storhäst, medans Harley (trög D-ponny) gick på 6 språng. Jag visste ju att Robbie är en sån som bara springer i galoppen, men idag fick jag veta att hon kan bocka också. Volter volter volter. Är nog bra om jag berättar för Pernilla att jag är gravid så jag får snälla hästar i fortsättningen, typ Harley och Sabina kanske.. nån annan ponny om jag inte börjar bli för fet för dom.
Det var trevliga tjejer i gruppen jag red igen i plus att en tjej som också är gravid men som inte red idag bjöd på marängswiss efteråt. Det är lite tråkigt med våran grupp, för vi fikar inte ens på teorilektionerna ju.

Åkte till Mathias efteråt, gjorde ren akvariepumpen och när jag gett upp att katten skulle duka upp, så kom han när jag gick ut till bilen. Så missen fick följa med hem..

Lite eurovision, en dusch och så hamnade jag här. Ska nog sova strax, för trött för att orka äta typ, fast en macka borde jag ha ätit egentligen, men nä, tror jag somnar gott strax. Tröttsamt att rida het liten ponny som tokspringer. Träningvärk i morgon skulle jag tro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0