Stel i händerna.

Jag har då och då varit stel i händerna, märkt det mera på senare tid. Och igår när jag plockade lite maskrosblad till kaninen medans morsan mockade nämnde jag det för henne. Att när jag varit still med händerna och gör nåt där jag får ta i lite som att hålla om makrosbladen jag skulle dra av så liksom fastnar fingrarna lite och går inte att sträcka ut helt på en gång. Då säger morsan att det finns nån muskelsjukdom i släkten, som Dick dog av vid 37 års ålder. Mamma hade kollat upp om hon hade och hade det inte, och hon sa att man måste ha anlag från både mor och fars sida om det ska bli nåt.. Men ändå, jag blev lite orolig, kanske är nåt man skulle kolla upp.

Sen har ju farsan opererat hjärtat.. samma klaffel som min farmor har, också ärftligt. Här har man gått och trott att man är frisk som en nötkärna.. men det kan finnas en massa fel på mina gener.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0