Bye CPAP, återträffen.

Fortfarande glas i bilen och ingen stereo. Potäterna har inte heller blivit skördade.

Molly blev av med CPAPen idag, får hoppas den inte är tillbaka nu. Vi bor vår tredje natt på ängklockan, patienthotellet som ligger strax utanför sjukhuset. Så man kan inte bara tassa in och kolla läget som man kunde när man bodde på avdelningen. Iaf så har hon enbart en liten syregrimma, som knappt alls är i vägen. Så ikväll kunde hon amma mycket bättre än tidigare och provade båda brösten. Och hon mådde superbra. Får hoppas att provtagningen som dom skulle ta i natt även visar att hon mår bra.

Återträffen i Rättvik var jätte rolig. Jag åkte med Lina och hennes pappa och vi hämtade även upp Åsa på vägen. Vi råkade hasta in på bolaget innan vi åkte upp till skolan. Från Mora kom Sara och Emma, Sara börjar bli riktigt synligt gravid nu :) Sen var det några jordbrukare och nån mer på träffen. Först fika, sedan aulan med tråkig visning av massa bilder och info, jag drog mig undan och pumpade istället. Sedan rundvadring och kolla in massa nytt. Lagården hade blivit skolstall, stallet hade blivit elevstall, dom hade byggt lösdrifter åt hästarna. Korna hade ny stor byggnad med mjölkrobotar, som var intressant att se eftersom jag aldrig riktigt förstått hur det ser ut, däremot är jag lite tveksam till vad jag tycker om det. Klart att det är bra för dom att välja själva när dom ska mjölkas och att dom går lösa, men jag hoppas ändå att den männskliga kontakten inte försvinner för mycket och att man kanske missar någon som mår dåligt tex. Grisarna kollade jag aldrig på, men dom bodde kvar i delen bredvid ena stallet och så ett gäng i lösdriften. Jag hoppade även över att kolla i smådjursdelen, dels för att jag var trött i fötterna, dels nåt snack om att vi kollade där sist för att dom i regel hade salmonellasmitta som dom inte ville föra vidare till andra djurstallar och så gick vi till bilen och tog en öl istället. Just ja hela rundvandringen började vi ju i trädgårdsdelen som dom troligen ska lägga ner, vi fick ta tomater i växthuset så jag plockade med mig 3 st. Sorgligt om dom lägger ned trädgård, men det var inte så många gymnasieelever som ville läsa det, dom flesta blir tydligen intresserade när man blir lite äldre men det funkade inte att ha det bara för en del vuxenelever. (jag som lätt kunnat tänka mig läsa mer trädgårdskurser).
Sedan blev det middag iaf, förätt nån toast med skagenröra som jag åt trots att jag hade tänkt lägga av med åtminstone skaldjur, sedan åt dom andra någon köttgryta på eget nötkött från skolan som har börjat föda upp även tjurarna, jag och Sara åt en liknande gryta på quornbitar istället. Pannacotta till efterrätt, som var första gången jag smakade det, för mycket och mastigt, men några skedar var gott iaf. Sen var vi ett gäng som gick ut på "Samhälle" som dom säger där uppe. Vi tjejer fick skjuts medan två killar gick, jag var grymt förvånad över hur omtänksam och trevlig en av dom hade blivit, inte alls som medans vi gick i skolan. Jag skulle ju inte behöva gå ute kylan som höll på och hade bröstmjölk och sådär. Först gick vi på en pub där vi satt, men dom stängde kl 23 och då gick vi till bowlingen som även hade disco intill. Jag dansade massor och hade faktiskt kul, riktigt kul. Kom väl tillbaka till Falun vid 3 så jag var grymt trött och råkade sova till 13:45 med något urpumpningsuppehåll på morgonen, men den mjölken och den från kvällen slängde jag. å kvällen när jag skulle sköta stomin blev magen helt kaputt så sköterskan fick ta över. Hade glömt hur kass i magen man kan bli av alkohol, ovärt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0