Framsteg

I helgen har vi varit ute och gått med vagn för första gångerna. En gång i fredags, då Mathias föräldrar kom hit och följde med. Och så blev det vända igår då Hans Erik(min pappa) följde med. Han, Fanny(min farmor) och Kjell(min farbror) hade varit upp till stugan och skördat mina potatisar och små vitlökar och höststädat. Skönt att jag slipper ha den grejen att tänka på iaf.

Hade tänkt åka till Borlänge för jag skulle få lite barnkläder av en kompis, men det är så mycket här med amning och så det att vi fick gå ut :) En ny frihetskänsla litegrann sådär. Dom ska fixa med syrgas som man kan ta med sig hem och en liten smidigare mätare så kanske vi får åka hem på permissioner ganska snart. Men iom att vi börjat amma mer och mer så har vikten inte riktigt velat gå upp, så det är väl det dom vill få ordning på innan vi får börja åka hem. Men hon kräks ganska lätt och då är det inte så lätt att få i henne så mycket som läkarna vill. Men om vågen visade rätt idag så har hon börjat gå upp i vikt igen.

Vi har haft två riktigt usla dagar under senaste veckan också.. men efter lite trassel med apparaterna och byte till en ny lågflödesmätare till syret så blev det bättre. Så det var nog mätaren som läckte och inte Molly som mådde så dåligt som vi trodde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0