Permissionen

I morgon ska vi upp till Falun igen, efter 3 dagars permision.Hoppas att hon har gått upp i vikt och att vi blir utskrivna! Lite nervös är jag, hemma har vi ju inte haft nå extra näring i mjölken. Hon ammar på dagarna, och vissa mål på natten, men ibland är hon så trött och bara sover så vi får ge via sonden. Idag hälsade Mahias mamma och pappa på, sedan kom min mamma hit och hade med sig skötbord och lite mer kläder. Så i klädväg ha vi en hel del nu, men fortfarande inga riktiga ytterkläder. Men både igår och idag har det blivit en vända med vagnen oh pakar man ner henne där så tror ja inte hon fryser än. Vi var till soc i förmiddags och skrev på papper, så nu är Mathias pappa även på papperet.

Skönt att vara hemma, kunna gå på toa, laga mat, gå till ICA utan att tillkalla någon personal. Om vi däremot blir utskrivna och Mathias snart ska börja jobba så kanske det blir lite mycket för mig på dagarna, blir gansk låst. Bara att flytta henne med syrgasen är ju krångligt. Men hon sover i en stor korg med handtag som mamma gjorde i ordning när Sandra skulle komma, nu hann hon bara sova i den någon natt då Sandra var 56 cm när hon föddes, Molly var 51 sist hon mättes och får gott och väl plats än så länge.

Längtar efter att få komma ut och rida någon vända, men det har inte blivit av under dom här dagarna.

Mathias har gått och lagt sig, för han ick upp vid 4 i morse, vi har gjort så att jag tar kvällen och tidig natt medans han går upp tidigt. Jätte skönt på morgonen att dom går till vardagsrummet så jag får sova utan pipande prylar och sånt. I Falun hade vi ett pyttelitet rum som nästan blev som en fängelsecell.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0