extubering

Molly låg ute hos mig ikväll, strax före 20 gick siffror och grejer ned, pulsen och syresättningen. Visade sig att hon hade lyckats extubera sig just när jag sov en liten stund. Så då provar dom med CPAP eller vad det heter, luftinblås i näsan, men hon måste andas själv liksom. Har gått bra några timmar nu iaf, hoppas det fortsätter så.

Hade samtal med en av läkarna idag och planen var att ta bort tuben om någon dag om hon verkade pigg, det blev visste lite tidigare.

Jag ska gå och kolla till henne lite nu, sedan göra kväller. Hann ju bara sova 5 minuter typ innan hon började rossla och låta konstigt.

Drömmer mycket nu, tappat tänder i en dröm, min farmor hade valt ut gravstenar till både sig, farsan och till mig i en annan dröm, åkt raggarbil i Säter med Sara, blixtrar som slår ner i stugan och bränder.. och så lite snusk på det. Haha, Mathias undrade vad jag drömde när jag sov en stund på dagen när han satt vid datorn, jag hade låtit... snusk ju, haha..

Men sovdags strax då.

Hoppas hoppas!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0