flytt

I morse blev vi väckta för att dom behövde rummet som jag och Mathias har bott på, ett isoleringsrum för patienter. Barnet som legat bredvid oss har nog varit så dåligt att dom fick flytta in dit, stått mycket läkare där och av vad jag har sett så har den sett väldigt liten ut där i kuvösen. Läskigt för dom.. Man lägger sig inte i allt för mycket heller.

Så nu bor vi på andra delen av avdelningen, samvården. Förut hade vi rummet mitt emot salen som Molly ligger på så ibland när jag pumpat på natten eller inte kunnat sova ändå har man bara glidit in där lite och kollat hur läget är. Nog för att man kan göra det nu med, men inte alls lika nära.

Jag är hungrig, Mathias har Molly ute och vi hade bestämt vilken mat vi skulle äta, men det är inge kul att laga maten själv, och jag har ingen lust att ge mig på att tillaga hans kött. Ska han äta kött får han laga det själv. Men hur som helst så tycker jag att jag lagat mat åt oss båda ensam några gånger nu medans han aldrig fixat nåt åt oss på eget initiativ, fast han blir ju aldrig hungrig typ.

Vill veta vart TV-dosan på detta rum är!! Vi har inte hittat någon.

Kännt mig väldigt nere idag och jag somnade strax innan ögonundersökningen inne på salen där och vaknade mitt i, hann iaf höra att det såg bra ut.
 
Och jo just det, hon ligger fortfarande i CPAP och andas själv :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0