Hästinlägg

Fick så dåligt samvete igår när jag red förbi Christians gård. En av hans unghästar blev glad och travade några steg och halkade i leran, Hans bakben liksom fläktes bakåt och han haltade lite när han reste sig. Eftersom Christian är som han är så kunde jag inte knacka på och säga något för han brukar skrika efter folk som rider förbi där, han tycker att vägen är hans. Så jag hoppas det inte gick så illa som det först såg ut och om han fick ont så hoppas jag att någon märkte det när dom tog in dom lite senare. Klart att hans hästar blir glada när någon rider förbi, det händer inte så ofta eftersom jag tror att en del undviken det eftersom han kan vara så otrevlig. Jag tror inte han känner igen mig längre, jag och brorsan var förbi för några månader sedan och han verkade ganska gaggig, jag som varit där och ridit Fröken, morsan har köpt havre och korn av honom, och till slut kom han på vem hon var, att hon körde amerikanare. Hur som helst, om folk red förbi oftare skulle hans hästar troligen inte bli så till sig över att en häst går förbi, så slapp dom bli uppspelta och halka omkull. Wilma som han hade där förut hade grymt stora ärr på framknäna efter att ha ramlat när hagen var helt isig, hade fått stora sår som det rann var ur(pga att någon red förbi).

Igår hade vi teori på ridklubben. I morgon ska jag rida igen i samma grupp som jag red i i våras, dom var trevliga och bjöd på marängswiss :-) Kanske inget som händer varje gång, men ändå.

Det där fölet vi har har fått ett namn, Wix Pride. Han är dryg och igår när jag släppte ut Krista i hagen så kom han och bråkade så jag fick lov att släppa hennes grimskaft. När jag gick upp i hagen för att ta av henne grimma och grimskaft så hoppade han typ på mig, i sidled med ändan mot mig, vet inte om han knäade eller sparkade mig, men jag har ett blåmärke på knäet iaf, obehagligt hur som helst. Jag som velat betäcka kanske Vega(Krista börjar kanske bli för gammal) med någon ridhäst, men nu känner jag inte alls för något mer föl.

Nu blev det bara hästar i inlägget, men så får det vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0