bajs

Kom hit till huset igår kväll, katten hade som vanligt skitit bredvid lådan, plus pissat i skafferiet. Moppa golv..

I morse väcker Molly mig, stort lass där. Hon kan ju faktiskt inte göra det på annat sätt än i blöjan.

Jag gör rent kattlådan, faktiskt inget utanför.
Jag går på toa, gör lite extra välling och går upp, tänker att oj att molly lass fortfarande luktar så mycket, men sen får jag se ett stort lass med en massa lösa kluttar runt omkring. Har inte katten skitit på golvet så fixade hunden det istället. Och fy fan för att försöka få rent golvet, trägolv med springor som bajset hamnat i. Först toapapper och påse, sedan moppa, sedan låg det en sax på tvn som jag använde och petade upp bajset ur springorna och sedan moppen igen, och fläckar är det kvar. Skulle må bäst av att slippas och lackas om helt och hållet.
 
Jäkligt trött på skit just nu.
 
Hunden fick stanna ute, hon verkade ju lite krasslig i magen och jag hade hunnit ge frukost så för att undvika fler missöden från henne så får hon vara ute. När vi vaknat till lite mer och inte ligger avklädda i sängen tänkte jag låta katten gå ut på gården också. Man han är ganska skraj för Nova och jag vill ju inte att han ska låta bli att komma tillbaka hit så jag är lite nervös, men vi kan inte hålla på med en låda som han skiter bredvid. På Hea har det funkat bra senaste året typ, i början sket han inne bredvid lådan även där, även när han fick gå ut, men sedan kom han nog på att det var bättre att göra sina behov utomhus. Jäkla skit att Gabriel blev överkörd av tåget, han var duktig med lådan och hjälpte även Mikkel att krafsa över.. Skulle ha tagit hit Mio istället, han är duktig med låda, var iaf det när han var liten, gjorde det i lådan och ingen annanstans, nu för tiden går han ju ut, men om det krisar så har vi en låda.. eller nä inte nu för den har jag ju här nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0