Fullt upp

Idag bestämde jag och mamma att vi skulle köpa hö. Vi skulle ses på Hea, och jag skulle dra släpet. När jag väl hade fått i Molly sin gröt och packat in henne, hund och vagn i bilen så startar den inte!! Pratade med mamma och Tommy, Tommy tyckte att vi skulle testa med kablar, jag var säker på att startmotorn var paj för den lät så konstigt, fast inte slö så som mina andra bilar låtit när dom haft dåligt batteri. Byggde om den tillfälliga hagen åt hästarna så dom fick äta gräs, käkade en macka och gav Molly en halv banan, sedan gick vi upp i sovrummet och hon somnade typ en kvart innan mamma kom med kablar. Vi kablade och bilen startade och fick gå i 10 min, mamma värmde micromat och vi fyllde stora vattentunnan åt hästarna. En massa grejande så jag tror Molly hann sova lagomt, för precis när vi skulle åka så låg hon minsann vaken och tittade när jag kom för att hämta henne.

Småvägarna över till Hea, både jag och mamma hann känna oss åksjuka, det svänger och går upp och ned hela tiden. På med vagnen, lite trix med lysena, jag får aldrig till bromsljus med min bil, nåt måste vara fel. Mata Molly med en banan, enklaste maten när man flänger runt. Hon hade vickat ut sitt vatten på sina byxor.

Till ett ställe mellan Hedemora och Avesta och lastade 42 balar. Sedan for vi tillbaka till nya huset, mamma var barnvakt och lastade ur alla balar medans jag red en sväng med hästarna, nästan en timme, 6 km. Drygt att hålla reda på två, och båda är sådär att dom tar alla tillfällen som ges att öka farten, i en backe lät jag t.o.m. Krista ta en galopp, Vega travade fort bredvid oss, stark som tusan blir hon, nästa gång hon är på släp får hon lov att ha träns så jag kan hålla henne bättre.

Jag kvällsfixade med hästarna och värmde min matportion som mamma hade tagit med till mig. Mamma åkte härifrån :( Tycker om sällskap här ju. Jag och Molly slog oss ned i soffan och jag kollade på Smala Sussie, ammade, drack te och käkade rån. Sedan hörde jag att någon var på Novas mat, kikade under bäddsoffans sängdel( hade testat om den var bekväm), där låg hunden, alltså måste det vara en mus i köket... Smög ut i köket, ingen i matskålen, men så knaprar det bakom en kartong med ved, tog en sopkvast och drog fram kartongen, vågade inte försöka slå musen, ropade dit Nova, musen smet ut i hallen Nova försökte ta den två gånger där, sedan smet den in i vardagsrummet, ingen idé, varken jag eller Nova kunde hitta den mera, jag drog kvasten under soffan, men ingen mus kom fram. Jag tror att jag måste låna med mig min Mikkel hit, han är troligen bättre än Nova på att jaga möss. Tyvärr så slamrade vi så mycket i musjakten så Molly blev väckt och blev så ledsen, upp till sovrummet med henne, fixade lite välling och gav, sedan fick jag ta en dusch.
 
Jag har en mus-skrämma i köket, en sån som sänder ut ett högfrekvent ljud, i husvagnen blev jag av med mössen med hjälp av den. Men mössen här kanske kan komma in lite varstans så det kanske inte hjälper att ha den i köket, musen var ju i det rummet t.o.m. Jag tror mössen kan komma in under diskbänken, i städskrubben och i utrymmet under trappen, kanske skulle ha 3 musskrämmor riktade på just dom ställena. Vill helst slippa ha fällor, jag gillar djur och tycker inte om att behöva ta reda på liken. Har redan fått ta reda på 3 döda möss jag hittat lite här och där. Om dom förra ägarna haft ut råttgift vill jag inte låta katten jaga eftersom han faktiskt äter en del möss, då kan ju han bli förgiftad.
 
Åh en sak till! Igår kväll när jag visade runt mamma här så var det flera jätte stora fladdermöss ute i farsans uthus, inte i gästrummen, men i det stora rummet och hallen på övervåningen, skithäftig när dom flög kring huvudena på oss, så impad att dom inte krockar med folk när det ändå är så pass trångt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0