Grejar vidare runt huset.

Fortsätta försöka röja i stallet idag då. Kanske röja lite mer tistlar för dom två stora buntarna jag slängde in i hagen igår kväll var uppätna i morse. Jag lade även en stor bunt med brännässlor på tork igår. Har hört att dom äter dom när dom är torkade. Bakom den gamla ladugården/stallet växer det en massa tislar och brännässlor. Bra om dom kan komma till nytta. Synd bara att lien är trasig, gick och klippte med häcksax igår.
Man skulle kanske ha plockat lite hallon, växer massvis längst ner där i hästhagen. Kokade lite hallonsylt på sådana jag plockat i Johannisholm i närheten av vår andra stuga, mest vildhallon, sylten blev för söt, men den får funka, 4 st barnmatsburkar blev det. Jag hoppas att min syster Sandra kommer hit, så kan vi ta en tur med båda hästarna, dom har bara vilat sedan dom kom hit i förrgår, kan vara bra att ta det lite lugnt efter en flytt också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0