Hästflytt

Igår flyttade jag hästarna till nya huset. Hagen har inte så fint bete, hunnit växa för mycket, men den överväxna gräsmattan är fin, så jag hägnade in en bit på kortsuidan av ladan dör dom fick käka några timmar idag. Ikväll röjde jag ur ena spiltan i stallet, den andra behöver jag hjälp med, kraschade ryggen i morse.. gav hunden mat och pang så fick jag superont nere i ryggen. Jag röjde även undan en massa tistlar och brönnässlor så jag kunde komma till baksidan av stallet. Bli väl dynghög där så småningom, eller jag två högar är redan slängda där. Lär städa efter dom när dom går på gräsmattan ju. Förra natten var MOlly här med mig, ikväll är hon hos Mathias, känns väldigt mycket mer tomt och läskigt utan henne, är ju så van att hon sover på max en meters avstånd från mig, lilla sötungen. Men Mathias ville vara hemma nu när han varit i stugan i Kättbo i 5 veckor, och så ville han ha Molly hemma. Jag ville att dom skulle komma i morgon, men även om jag skulle lyckas tjata hit honom så måste jag ju hämta eftersom jag har barnstolen i bilen :( Suck. Men det lät som att han skulle använda sina lediga fredagar i höst till att ta körkort, får hoppas att han verkligen tar tag i det dära nu. Jag ska väl inte behöva skjutsa Molly på allt i framtiden? Hur skulle det gå med alla läkarbesök om jag skulle få ett jobb när han är pappaledig sen? Hoppas han fattar att sånt oroar mig. Jag tror inte han inser hur praktiskt det är med körkort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0