Ridleder och grannar

Tagit reda på lite info om ridlederna som finns häromkring. http://bergsmansbygd.se/ Skrev ett litet inlägg om att jag kanske kan erbjuda sängplats och hästhage till såna som rider på lederna. Fick ett mejl från en i den föreningen som ville att jag skulle höra av mig. Ska nog göra det i morgon. Kunde kanske vara nåt, vill veta mera iaf. Undrar lite om lederna ens används så mycket, sett halv igenvuxna vägar i närheten så.. Men hur det än är så vill jag köpa deras karta så man vet vart ridlederna går, dom kanske har vettigare ridvägar från Norn och hit. Fast det var led på en grusväg jag kollade idag, vägen har fyllts på på många sträckor med såna där stora stenar, grovt äckelgrus som man knappt vill köra bil på. Gick en kvällspromenad till en grannby, träffade några som bor där. Dom hade också hästar, fast jag såg bara shettisen som gick lös på gården som gräsklippare. Sen kom den och hälsade på oss, 24 åring som tog det väldigt lugnt och hälsade även på Molly som satt i vagnen. Nova var väldigt skraj först, men sen vågade hon sig fram och luktade ponnyn i hasorna. Nu lyssnar jag på Karlavagnen och ska nog sova jag med, Molly sover redan bredvid mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0