Dagen

Idag ringde dom från Rustabo, undrade om det fanns säkringar någonstans? Men sen var dom visst hela.. Ingen ström. Jag åkte dit på eftermiddagen och strömmen funkade inte inne i huset heller. Krångel! Hoppas det bara vill funka imorrn, annars lär jag väl dit och undersöka om det finns nån huvudsäkring som har gått.
 
Hade teori på ridningen idag, snack och film om stilhoppning.
 
Efter ridklubben åkte jag till Hea och red våra hästar, först Krista i djupdalarna, helvete vad mörkt det var, men vi travade efter den stora långa vägen och lite mera, det gick bra, det sägs ju att hästarna ser bättre än människor. Sedan red jag Vega, men vågade mig inte på samma sak med henne, trodde hon skulle fega ur och fjanta sig, så vi red bort till hockeyplanen där det finns strålkastade. Travade mestadels på volten och var där i en kvart, vill ju inte nöta för mycket när hon är ovan. Båda hästarna gick i typ 43 min och 4,9 km.. Vilken känsla jag har för rättvisa ;-)
 
Det bästa var att mamma stod med Vega färdigborstad när jag kom tillbaka med Krista så jag bara kunde lägga över sadeln på henne och rida iväg så tog mamma hand om Krista efteråt, dessutom rastade hon hunden.
 
Grannhuset där ute är till salu och mamma har försökt prata med dom ifall dom kan stycka av en del mark som vi kan få köpa, hoppas dom kan göra det!! Skulle vara så najs med egen mark och hage bakom vårt uthus, vattenslangen kommer man inte behöva dra så långt, man behöver inte noja över att Lind ska bli grinig för nåt heller.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0