Distans

Idag testade jag och Vega att rida med lite högre tempo än vi brukar. Vi red 8,5 km på en medelhastighet på 12 km/h, 5 min per kilometer, och vi brukar oftast rida en kilometer på 8-9 minuter när jag rider själv. Så mycket mera trav än i vanliga fall, tack för att det kom snö!! Mjukare vägar :D
 
Hon blev bara lite svettig.
 
Vi avslutade med att rida 2 extra kilometer ihop med Nova, men dom räknas inte in i mina 8,5 kilometrar.
 
Nu skulle en klocka med sekundvisare och ett stetoskop sitta bra, så jag kan se hur pulsen ser ut efter en sån ridtur. Kan nog höra hjärtat även utan stetoskop iofs. Om man nån gång ska tävla så ska pulsen ner i 60 slag per minut inom 20 min när man kommer i mål.
 
Hon skötte sig bra idag, lyssnade hyfsat bra och studsade bara lite. Inne i Lerviken övade vi avsaktningar och igångsättningar, superbraövning för henne, och inne i en by vill man ju inte rida för fort i alla fall. Vi höll oss till bara skritt och trav för jag ville inte att hon skulle tända till för mycket.
 
Kändes som att hon skulle kunna trava på i ett friskt tempo hur länge som helst, jag fick sitta och bromsa en hel del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0