Ramlat av

Ramlade av Con Rise på ridlektionen idag. Han bockade först en gång för att ett block hade dykt upp bredvid där han skulle gå. Sedan när vi hoppade så rev han en bom och efter det bockade han så jag flög av. Stallets största häst, jag slog i munnen i hans hals så jag fick lite fläskläpp och landade på höger knä i ridhussanden, blir nog ett hyfsat blåmärke där, syns inte så mycket än. Reste mig nästan direkt men då skakade benen och ridläraren sa åt mig att sätta mig lite. Grät lite och skrattade lite, man blir ju lite chockad.

Satt upp igen efter att ha samlat mig lite, fick trava nåt varv och sedan galoppera över bommarna vi hade jobbat med, rida med 4 och 5 språng mellan, men jag fick inte/behövde inte hoppa nå mer.

Nästa gång jag ramlar av i ett ridhus ska jag försöka släppa tygeln, inte så bra om han hade skuttat vidare och råkat sparka mig. Har ju nästan som en reflex att hålla i tygeln, och det är ju bra i skogen när man ramlat av Krista, hon tvärstannar ju bara om man håller i henne minsta lilla. Sträckte mig nog lite armen nu också eftersom jag höll kvar.

På torsdag får jag väl bjuda på tårta, gammal tradition att bjuda på tårta om man ramlar av ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0