Snö!

Mockade och fixade stallet, tvekande ifall jag skulle rida, men tog in Krista och vi tog oss en tur till Lerviken och tillbaka, Gick ju fint att både trava och galoppera efter grusvägen där, tyvärr en del styltor i hovarna. Nova sprang lös större delen av turen och stortrivdes i snön.

Vi kan utöka min önskelista med snösulor till hästarna nu, men det blir väl nästa skoning.

Nu har det snöat i drygt ett dygn, fast just när jag red idag snöade det bara lite, så vi tog inte ens på ridtäcket, det behövdes inte.

Har duschat, matat Molly och lagat mat till mig själv. Gjorde en god färssås med qournfärs och instället för krossade tomater hade jag passerade tomater(orkade inte gå och handla), kommer nog använda passerade tomater fler gånger. Hade även i mycket vitlök och en halv chili(en mild sort).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0