Kalas

 
 
Idag var jag ledig från jobbet. Min farmor, far och farbror kom hit till stugan och hälsade på. Jag och farsan gick med Molly upp till Överåsen och pratade med grannarna om att vi ska sälja stugan. Sedan åt vi, och efter det åkte vi till Öje och spelade minigolf. Gissa vem som vann!? JAG!!! :-D Sedan tog jag och Mathias en vända förbi på campingen och duschade, 5 kr per dusch :) Hemma i stugan igen blev det fika och tårta eftersom Molly fyllde 1 år i fredags. Min farmor gör en enkel marängtårta som är så god, med grädde, blåbär och drottningsylt i fyllningen. Molly åt en stor bit också, första riktiga sötsaken i stor mängd, glad unge :)

Jag och farsan tog även en kvällspromenad, den lilla korta vändan som bara är ca 1 km lång. Nyckeln till vinden hittades.. på insidan av dörren!!! Haha, jag hade visst inte känt efter där, utan bara prövat andra nycklar som inte passade. Skönt att den kom till rätta, nu kan många komma och hälsa på, vi har 9 sängplatser nu.
 
När dom andra hade åkt hem ikväll så spelade vi lite kort och jag hade även chatmöte med ridtravarförbundets dalarna styrelsemöte. Vi ska hålla tävlingar i helgen. Så jag tror jag slapp undan lördagen, men på söndag ska jag vara andra tidtagare i både trab och hoppning. Vi åker hem nästa helg. Jag ska försöka ta mig till stugan i Söderbärke en vända då och helst rida nån av våra hästar, har en aning hästabstinens, och saknar dom ju.
 
Men först jobba i 4 dagar och få bilen lagad medans jag jobbar på onsdag, hoppas att oljudet försvinner då så vi kan få åka bekvämt. Ska köra upp till Kalix i början av Augusti så då vill vi ha en bra bil. 96 mil från Hedemora till Mathias mamma. Vill nån komma med och dela chaufförsposten med mig?
 
Just ja, Molly har också badat idag, fast i balja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0