Sprungit

Kom precis tillbaka till stugan efter en springtur. Började med att gå uppför mot Överåsen. Hade tänkt svänga av innan grannarna, men strax innan vi skulle svänga fick Nova fart och började jaga efter grannarna russ! Som tydligen var utanför hagen. Hon travade iväg med Nova efter sig, men efter ett litet tag stannade hon och vände sig mot Nova som plötsligt började lyssna lite mer på mig, en kik åt grisarnas håll sedan kom hon till mig, med ponnyn strax efter sig som börjat bli mer intresserad av Nova. Så jag fick fortsätta upp mot grannarna och hade en småtravande ponny efter oss som ville hälsa på Nova. Ingen var hemma, och ponnyn stod nästan vid ingången till hagen så jag släppte in henne. Hon verkade nöjd att vara tillbaka i hagen och mumsade lite mat.

Litet hästäventyr sådär på joggingturen, men min plan att få en ganska bra medeltid blev nog aningen förstörd. Fast den blev ganska bra sedan iaf, sprang mycket tycker jag. Men mest i medlut.. Lite hjälp lär man väl få ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0