HUS

Igår var då jag och farsan och kollade på huset som jag redan sett en gång. Sen fikade vi med dom som äger det och det låter ju som att vi kan få köpa det. Underligt... för han berättade även att fler hade varit där och tittat, men dom verkar gilla kombon av spelman/musiklärare och jag och mina hästar. Farsan kan ha kurser, spelmansstämma eller bara spelträffar typ och jag kan ta med hästarna dit och kunna vara i "sommarstugan" och ändå kunna hålla igång hästarna. Fick en idé igår om att jag faktiskt borde kunna rida dom dit. Skulle tippa på att det blir ca 4 mil dit, ska kolla lite närmare på det. Känns 4 mil för långt kanske man kan övernatta en natt efter vägen.
 
Logen är helt perfekt att duka långbord i och kunna ha lite större fester. I huset finns 3 rum, sedan finns det två rejäla sommarrum i ett uthus ifall folk vill sova kvar. Farsan verkade sugen på ett av sommarrummet, kunna dra sig undan lite. I så fall får jag ju huset "för mig själv" :) Ja och Molly såklart och Mathias och vänner m.f.
 
Det jobbiga med det hela är väl att i så fall vill farsan sälja stugan i Kättbo.
 
Hur som helst, jag ska sälja min etta nu! Jag kan inte stå och betala 2000 i månaden för en lägenhet som jag knappt använder själv. Sov där i onsdags, det var ganska skönt faktiskt. Jag, Molly och vovven bara. Fast Molly hade kräkskalas innan sovdags, banan och mjölkspyor.
 
Ska nog slänga ut en annons nu på en gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0