Hund tillbaka

På fredag kommer dom och hämtar Nova. Dom började sakna henne så mycket så istället för att dom började fundera på att skaffa en ny hund är det väl lika bra att dom får köpa tillbaka Nova. Hon har haft sönder mycket grejer, men värsta var i morse när hon slet sönder hela sin bädd, när vi tog en extra sovmorgon efter hennes morgonkiss och bajsning och amning av Molly.
 
3 gånger har hon varit med ut på ridturer. Hon är ganska rädd för hästarna men det funkar ändå att rida med henne. Idag var vi ute och traskade 8 km. Krista lufsade på och jag tror att Nova var trött på hästeriet när vi kom tillbaka, för då ville hon bara hänga vid bilen.
 
Lite tråkigt att dom tar tillbaka henne, men även skönt, hon var lite för morgonpigg. Tacka vet jag Lajka som tålmodigt väntade tills man visade att man faktiskt var vaken, då blev hon jätte glad.
 
Fräckaste är ändå att gamla ägaren bara ville ge 4000 fast jag gav 5000, det gick jag ju inte med på. Dom har haft hundvakt i nästan 3 veckor och vill tjäna 1000 kr på det? Nä nä, dessutom ville hon att jag skulle åka ner med henne till dom, men det gick jag inte heller med på. Vill dom absolut ha tillbaka henne får dom ju betala det jag gav och hämta henne, jag hämtade ju henne när jag skulle ha henne.
 
Hur som helst.. jag vill fortfarande ha hund. Men så här mycket stjälande av saker, och så mycket upp på bänkar och så lite trots som hon verkar ha när man säger åt henne att inte hoppa typ, så jobbig var inte Lajka... kanske 20% av det Nova hållit på med.
 
Jag hade verkligen rätt i att Lajka var den perfekta nybörjarhunden, jag sade det medans jag hade henne också.
 
Vi får väl se hur det blir med hund och sånt. Kikar på hus och sånt också. Vill så jäkla mycket just nu.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0