Nova

Hunden blev kvar hos mig trots allt. På morgonen hörde gamla ägaren av sig och sade att hon hade dåligt med pengar och att dom skulle köpa ett marsvin istället. Så skönt tyckte jag som hade börjat ångra mig om att lämna tillbaka henne, så pass att några tårar trillade av lättnad.
 
Men på eftermiddagen började hon tjata om att hon ville ha tillbaka henne iaf, för hennes son blev så ledsen när dom inte skulle ta tillbaka henne. Vid det här laget var jag ju helt inställd på att behålla henne, hade provat cykla med henne vilket funkade bra, så hon kan få springa av sig lite även i stan där man inte kan ha henne lös. Hon skulle låna pengar av sin mamma, och erbjöd mig även 6000. Men nu ville jag inte hålla på och vela nå mer. På söndagen tjatade hon lite igen.
 
Nu ikväll såg jag på facebook att hon har bokat ny hund. Min gissning är att det är en valp.. Så, hur ska dom få tiden till den då? När tiden inte fanns för Nova? Men men, jag har en glad hund, som hittar på en hel del skit, men igår kväll var hon ensam när jag var på ridlektion och Mathias på möte utan att göra några dumheter, fast vi stängde iofs dörrarna till sovrummen och vardagsrummet så hon hade bara köket och hallarna att vara i. Vi har för mycket grejer framme som hon inte kan låta bli.
 
Hon kan nog bli en bra hund så småningom. Det jag just nu mest vill öva på är inkallning! Hon har bara varit lös på inhägnat område innan så inkallningen funkar ganska dåligt, hon kommer typ bara om hon känner för det. Men hon är väldigt matglad så bara hon börjar fatta att jag kan ha godis så tror jag det kommer bli bättre.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0