Operationstid

Fick hem kläder från Ellos idag, till Molly och mig. Massa skojiga grejer, mest för stora saker till Molly, men hon växer nog i dom snart.
 
Vi har fått tid för hennes operation nu. Måndagen den 27e maj åker vi till Uppsala, massa genomgångar med läkare och allt möjligt, och på tisdagen ska hon opereras, tycker så synd om henne. Hon är ju så mycket mer med nu och verkar förstå så mycket mer. Och det är så mycket läskigare med operation av huvudet än att lägga tillbaka stomin som vi gjorde i januari, det var ju en grej som skulle bli skönt att bli av med och kändes som en enkel liksom rutinoperation. Att såga itu skallbenet för att hjärnan ska få bra plats att utvecklas och huvudformen ska bli normal känns skitläskigt. Kommer få ett ärr för öra till öra, för där öppnar dom huden.
 
Vi fick svar på andra delen av Dystrofia myotonika utredningen på Molly också, om jag förstod det rätt så har hon mindre än 1000 upprepningar av den där grejen som är fel. Det säger egentligen inte mig så mycket. Dom ska kolla våra blodprov nu, så det ska bli intressant att få veta hur många upprepningar jag själv har, är ju ganska hundra på att jag har det. Det finns i släkten och jag har typiska stelheten i händerna lite då och då.
 
Sövning och grejer, Molly mådde ju så dåligt av den förra gången, kräktes en massa i säkert ett dygn efteråt, och så fick hon ju inte äta då. Nu lär hon iaf få äta om hon vill, men det märktes på dom andra barnen att dom inte var så sugna på att äta, kissa hade dom också problem med efteråt. Vi får se vilka problem vi får. Antar att bara en förälder får bo med henne även denna gång. Undrar om Mathias får ledigt på jobbet med så kort varsel? Men det får han. Inte riktigt vanliga omständigheter när det gäller oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0