5 km

igår körde jag 5 km som var mitt mål. Blev på löpband eftersom det var så kallt ute, så efteråt passade jag på att styrketräna lite, bröstmuskler, bröstrygg eller vad det kallas och framsida lår, medans jag körde låren kikade jag på apparaten bredvid och försökte lista ut vad man skulle göra med den och hur man skulle sitta.. kunde inte få till det. Flera maskiner där som jag inte fattade, därför blev det inte mer än det jag gjorde för det var dom jag kunde med, haha. Hade tänkt simma lite, men klockan gick för fort så badet skulle precis stänga när jag kom ut från gymmet. När jag bara joggar så tränas ju inte armarna direkt och jag är sjukt svag i armarna, och i ridningen drar man ju bara armarna åt sig, så det där med att skuta ifrån sig nåt med armarna är jag svag i, kan ju inte göra armhävningar alls, inte ens på knä. Farsan tyckte jag skulle kolla upp om jag kunde gymma vid nån sjukgymnastik eftersom jag har kontakt med sån i Falun iom sjukdomen, jag gnällde ju lite om att det är så dyrt på gymmet, 63 kr, och då hann jag inte ens simma igår heller, vill ju utnyttja pengarna så mycket som möjligt.

Hur som helst, vid 3 km ville jag bara kliva av bandet, var så jäkla trött. Men en stund senare kom det en kille och sprang på bandet bredvid en stund, det peppade lite, men han klev av innan jag kom upp i 5 km, lat grabb, haha. 34 min 43 sekunder tog det, och jag var helt vinglig och ostadig när jag klev av bandet, fick hålla mig i väggen och vänta lite innan jag kunde torka av maskinen efter mig och gå och dricka vatten. Påminnelse! Ta med vattenflaska nästa gång! Bra att ha i korgen bredvid bandet.

Känt mig lite hostig nu ikväll, dags för mig att bli förkyld nu? Var väl för dom där ölen igår kväll, skit, jag är så frisk och står emot sånt Mathias tar hem, men lite alkohol slår ut mitt immunförsvar direkt.

Var till huset idag med farsan. Röjde lite både inne och ute, tog dit en cykel som ändå inte blir använd här hemma, min farfars gamla cykel. Tog in den gamla bäddsoffan/madrassen ska sova uppe på hallen om jag ska sova där i vinter så slipper vi värma upp sovrummen. Vi har bestämt att vi ska hålla lite grundvärme i köket och hallen nere och hallen/tv-rummet på övervåningen.

Dags att krypa till kojs nu. Höll på att somna under så mycket bättre, fast att det var en massa nationalteaternsnack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0