Igår

Igår kväll sprang jag intervaller 1 min sakta/1 min snabbt x 13. Första två gick snabbt och bra, sen fick vi lite motlut och allt började bli jobbigt. Fick ont i bröstet också, fått det förut när jag joggat också, blir ju lite nojig då. Fast jag får ont lite till höger, och hjärtat ska ju sitta lite till vänster. Men jag sprang i alla fall mina intervaller och jag tror ju hur som helst att träningen gör nytta.


Jag red båda hästarna igår också. Först tog jag Krista på en vända genom djupdalarna, dom branta backarna upp och ner bort och så den långa raka stora sandvägen hemåt, så där blev det en lång galopp nästa hela sträckan. På 33 min kom vi nästan 5 km. Första skynda så att jag skulle hinna ut med Vega innan det blev kolsvart. Provade en sadel på Vega, den var bekväm för mig, men jag tror att den vad lite för vid för henne så den hamnade för när manken, men det var lite gränsfall sådär. Vi gick ner till gamla rakbanan och travade lite och jag försökte känna efter även när vi travade hur den låg, men lite svårt när hon blir taggad och börjar småstudsa lite. Även Vega var ute i ca en halvtimme, 3,5 km med henne, travade bara lite eftersom hon har vilat lite ett tag och haft hosta innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0