Peppad

Idag åkte jag upp till Borlänge och hämtade en cykelsits till Molly som någon skänkte gratis. När jag ändå var där passade jag på att köpa mer träningskläder och ett par joggingskor att ha inomhus om jag springer på löpband fler gånger. Köpte ett par lite varmare träningstights, en väst, t-shirtar, trosor och så fick Molly ett Adidas set med rosa tröja och blå byxor med färgglada adidasränder.

Skorna jag köpte var skrikrosa, undrar om jag törs visa mig på gymmet med dom.. Rosa har verkligen inte varit min färg, men nu har jag börjat gilla den, började lite smått med en rosa rand på mina träningstights och nu skrikrosa skor, och 2 st rosa t-shirtar idag, haha. Handlade för över 1500, kanske närmare 2000, så syrt blev för en gratis cykelsits :)

Blev en sen ridtur på Vega. Vi skrittade runt byn och bort till hockeyplanen där man kan slå på belysning, band Nova bredvid och skrittade runt där, marken var så knagglig och fryst så vi fick ta det lugnt bara, men skrittade igenom LB1an för att se om jag minns den, vägarna kan jag men lite osäker på var man skulle skritta å lite så. Hade ju velat provrida programmet i skritt och trav och testat få in lite galopp, men det brukar bli bus. Kollade på Hedenslunds hemsida och ett ridhuskort där för ett kvartal kostar 600, så rider jag där mer än 10 gånger så tjänar jag in det. Kunde kanske vara värt det nu i vinter? Då kan jag ju skritta dit och träna lite ordentligt någon kväll i veckan, då kan Mathias ha Molly liksom och jag slipper fumla runt i mörkret i skogen. Hade varit bra att träna in galoppfattningar, hon tar dom bra ute nu, men det blir ofta fel och ofta bus.

Usch jag vill både träna igång med hästen och springa själv, jag tror inte jag kommer hinna både och, har ju velat skaffa årskort på vasahallen också både för att springa på gymmet och simma. Blir dyrt om både jag och hästen ska ha varsina träningsårskort ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0