Lång dag

Hunnit mycket idag.
Först till avesta och ortopedtekniska med Molly, sedan gick vi på åhlens och jag provade och köpte träningskläder, Molly tyckte att jag var grymt tråkig som gömde mig i provhytten. Sen tjuvlånade vi en sked på fiket där så Molly fick en banan, mycket gladare tjej. Sedan åkte vi mot Lilla Moren, körde lite omvägar och såg oss omkring. I Lilla Moren fick Molly lunch och jag frukost. Gjorde först rent kattlådan, för en gångs skull var det inget utanför :-) Körde mot Larsbo och tog en väg därifrån till Nisshyttan, inte heller nån rolig ridväg och lite längre än dom andra tror jag. Såg världens typ vackraste sjö och nån slags rovfågel flög därifrån när vi kom, den var spräcklig under, jag borde skaffa en bok om fåglar så jag kan känna igen alla jag ser.
Man får passa på att njuta av naturen nu innan mörkret och kylan tar över helt.
 
Gjorde pasta och ostsås när vi kom hem och slappade lite med datorn.
 
Nu ikväll har jag och Sandra ridit Krista och Vega, jag red Vega idag och vi tog en rejäl galopp i stora backen och efter halva studsade hon och hamnade i korsgalopp, och strax innan vi kom upp tog det tvärstopp, det låg en bit bubbelplast där!!! Livsfarligt. Men vi överlevde och när vi kom tillbaka hem kunde jag rida förbi kalkonernas ställe, ja lite på snedden och en bit ut på åkern, men framsteg att inte behöva sitta av, sedan kom grannarna med Nova, hon hade smitit ur den lilla hundgården. Jag tror hon lätt hoppar ut när hon tröttnar där, synd för det är ju synd om hon ska behöva sitta i bilen dom gånger jag inte vill ha henne med.
 
Nu en kopp te och datalek... Hockey på TVn liksom.
Så ser en vanlig dag ut för mig i stora drag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0