Träning

Ikväll sprang jag 4 km utan att gå, förutom en liten gräsuppförsbacke där jag trodde att Nova ville bajsa, men hon skulle visst bara lukta. När jag kom från kyrkan och skulle korsa Hökargatan kom det fram en bil så då blev det också ett litet avbrott, men jag smet bakom bilen och vidare. Jag tror att vändan kändes som jobbigast där nånstans, planerade min väg i huvudet och försökte komma på en tillräckligt lång omväg hem fast utan uppförsbackar, tog gångvägen ner mot Hönsan och fick mycket nedför, och så en liten uppförsbacke med hundmöte så jag fick en extra tung hund att dra med uppför backen. Strax efter det pep mobilen om att vi hade kommit 4 km, jag skulle en bit till eftersom den även hade räknat med 5 minuters uppvärmning, men då visste jag att jag kunde ta närmsta vägen hem äntligen. Började springturen här hemma, gick 5 minuter uppför Gussarvsgatan och fick börja jogga i backen upp mot centrumrondellen, Sprang över stan och fortsatte efter Åsgatan, fortsatte till det kommer en väg ned åt vänster och från den finns det en stig till Vårdcentralen. Förbi vårdcentralen på baksidan och sedan förbi kyrkan. Det är lite klurigt att veta vart man ska springa och jag vill slippa allt för brant uppför om jag ska orka springa hela tiden och jag vill inte ha brant nedför heller för då kraschar jag nog knäna. Eftersom mina träningspass har blivit längre och längre så kan jag ju inte ta samma väg gång efter gång, dessutom vill jag ha lite omväxling. Skulle jag vara riktigt tråkig skulle jag väl ta min 500 metersrunda runt hemköp i 9 varv idag då.. Inga branta backar lite lätt uppför och lite lätt nedför och så lite platt. Men folk skulle nog tro att man blivit knäpp då, så den rundan får det bara bli om jag känner mig rastlös nån kväll.

Red Krista förutom idag också. Blev 5,5 km skritt och trav, det var så hårt i marken så vi tog det ganska lugnt, dessutom var Nova med. Men vi skuttade små hinder i skogen 3 skutt och dom står på nästan obefintliga vägar med mossa så där var nog underlaget bra. Hon har fått skor nu, travskor med 6 brodd i varje sko. Inga ömma fötter längre och en mycket piggare häst. Kändes bra med tanke på att snön kom för någon dag sedan och verkar vilja ligga kvar. Vega är fortfarande barfota, Sandra red henne ikväll. Så i morgon måste jag inte rida någon häst och jag har vilodag för springningen också, vad ska jag då göra? Städa, laga mat, bygga hage i Lilla Moren? Hagbygge måste jag ha sällskap till eller barnvakt, Molly tycker inte om att jag går in bland buskar och skit där hon inte kan vara med i barnvagnen. Hade varit skönt att få klart den så att den finns där jämt i fortsättningen. Just nu pågår det jakt där, så nu vill jag ändå inte ha hästar där. Tacka vet jag djupdalarna där är det inga jägare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0