Dagen

Idag var vi till Lilla Moren med alla sängkläder som legat i bilen nytvättade sedan helgen. Och så kollade jag börjespaketet och försökte sortera vad som skulle vara kvar och vad som skulle till Hea. Understället jag köpt var visst ett i herrmodell så om Mathias kan ha det får han ta det istället, på tok för stort åt mig skulle jag tro. Annars var alla grejer det jag förväntat mig. Impad över mobilhållargrejen man kan ha på armen att touchskärmen funkar genom plasten.

Vi stannade inte där så länge eftersom Molly skulle ha mat och jag hade ingen lust att diska där när det inte finns rinnande vatten, böka och hämta in och greja är inte lockande, men man får väl in nån rutin på det också, ska nog skaffa en till diskbalja så jag slipper diska och skölja i samma, diskproppen håller ju inte tätt.

Lämnade Molly hos Mathias på hans jobb, han fick lov att jobba längre än han skulle. Sen åkte jag och skyndade mig ut med Krista och red medans vi såg nånting ute i skogen. Tur att mamma letade på ridtäcket för regnet övergick till snö och vi blev ganska blöta. Krista var superpigg och lite skraj av sig, vet inte vad hon fick för sig att det fanns i skogen, antingen var det att hon är ovan att vara ute i skymningen, eller lukter från uppstressade älgar? Hur som helst så lurar det nog inga jägare i djupdalarna, jaga i motionsspår verkar väldigt puckat. Vid huset däremot jagas det i skogen omkring.
 
Igår var vi hos min moster Mariann och fikade för kusin Evelina har fyllt 34 år. Molly fick låna Vincents stol, för han är så stor att han kan sitta på en vanlig stol nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0