Blandat

Efter ett tag började fläkten gå hela tiden igen, var ner och kollade, då var det bara en glödbädd i botten kvar, nu lastadejag in igen, fläkten går fortfarande, den kanske inte ville blåsa när elden var som störst? Men varför inte? Nu var det iaf 19 grader i köket, helt okej, ute var det minus 0,3!! Blä för kyla, blä för is på rutorna, blä för kalla fötter. Nu är det väl bara att vänta på februari, med vit pudersnö men ändå en sol som värmer en gnutta.. Nja, jag gillar julen också. Hoppas mormor orkar ha oss där en jul till, förra julen satt hon med vid bordet ganska länge, julen innan låg hon mest på sin säng. Jag tror inte hon hänger med så länge till, hon borde flytta till ett hem, men moster Inger har lovat henne att hon inte skulle behöva det. Istället är det hemtjänst som inte har tid att ta upp henne på toa så hon får ha blöja och nån gång hittade dom henne sittande på golvet i sin egen skit, hon kom inte upp. Det är ovärdigt. Mamma och hennes systrar turas om att åka dit och hjälpa henne på toa varje eftermiddag och fika/fixa mat med henne. Men riktigt så ska det ju inte vara, visst ska dom dit och fika m.m. men jag trodde att hemtjänsten skulle sköta om henne med toalettbesök och sånt.

Hur kom jag in på det där? ja kallt, julafton..

Ska väl ta och sova strax, finns inte så mycket annat, slå på radion lite och lyssna på Karlavagnen, jag är 30 år gammal nu, då börjar man uppskatta P4 mer och mer ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0