Dammsugit

Nu har jag dammsugit hela huset, känner mig lite duktig. Tyvärr har jag aldrig provat en dammsugare som gör sitt jobb ordentligt, så lite skit här och där finns kvar, satans musbajs överallt.

Undrade och letade efter katten igår. Var ut i skymningen och eltade i uthuset fast det nästan började bli mörkt. I morse gick jag ner utan hunden ifall han satt på bron och ville in. Vem möter mig i hallen då? Jo kissekatten, han har alltså varit inne hla tiden! Så som jag oroade mig för att jag inte sett till han på typ två veckor. Tyckte även att han spår i fönstret såg blodiga ut! Men han är lika tjock som vanligt och mår hur bra som helst. Undrar var hans nya gömställe är? Eller så är jag näst intill blind när jag letat.

Nu är frågan bara om jag ska ta hem han till mamma eller om han ska få vara kvar. Jag är trött på att han skiter bredvid lådan, pissar på min matta, det är ruskväder så fönstret kan inte vara öppet längre. Dags att skaffa kattlucka kanske? Googla lite på det tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0