Skodan

Igår ringde det en person som ville köpa Skodan som stått hemma hos mamma i ca 2 år, det blev ju en hel del tvåor på besiktningen och vi hade köpt Forden, det var mest en massa småfel egentligen, och nån rostgrej. Han ville ge 1000 så han får väl ta den för det, får han för sig att pruta mer kan jag behålla den. Letadepå papperna på den så nu kanske mamma blir av med en bil från gården. Min borde typ kunna rulla i alla fall, kanske t.o.m. köra om den får lite starthjälp, batteriet bör ju vara heldött.
 
Sedan ska Grönis köpa husvagnen av mig för 3000, det blir inte av att använda den och porten i garaget i Lilla Moren är troligen för liten för annars hade jag nog ställt den där, under tak. Vill jag ha husvagn någon mer gång i livet så kan man kanske köpa en annan.
 
Forden borde antingen säljas eller kostas på. Fick punka i helgen så nu kör jag på reservdäcket, men som tur var så var det ordentligt däck och inte nåt fjuttigt som max får gå i 80 km/h. Gjorde ju en inställning på framdäcken i somras, och dom hade försökt med bakdäcken också men sade att det inte gick.. och att dom bara var pyttelite sneda.. jag misstänker fanimej att dom gjorde dom snedare när dom grejade, för sådär har dom inte slitit tidigare. Sedan är det nånting som läcker, troligen kylarvätska, smällde i en sten undertill i somras,men det blir än så länge inte för varm, fast jag inte fyllt på. Framrutan har stora fula sprickor!! Om besiktningen är kinkiga nästa gång kanske den inte går igenom igen med dom sprickorna. Sen börjar det nog bli dags att byta bromsar, handbromsen behöver fixas också ja.. Å så skulle den behöva ett oljebyte!! Tänkte åka till Ford här i stan och höra vad allt det skulle gå på.. Å så diskutera lite med mamma, Tommy eller om nån annan snäll person kan tänka sig och göra nånting av det, fixar vi alla dom grejerna så är det bara den buliga bakluckan som gör att den ser lite skabbig ut.
 
Satt och kikade på bilar på blocket igår. Antingen skulle man ha nån liten bensinsnål bil, eller en mindre kombi, det är ju himla praktiskt om man kan få med både barnvagn och hund. Men är det bara jag och Molly som ska åka så kan vi två åka fram sedan kan man ju fälla många baksäten och få in hund och vagn bak, det är ju ganska sällan vi är fler i bilen. Är jäkligt trött på att ha en bil som drar en liter per mil, men den är trevlig att köra.
 
Lade ut annons på lägenheten igen också. Hade ju intresserade förut, men jag sjabblade till det så det blev ingen försäljning, jag är ingen säljare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0