Uppsala ena dagen.

Molly sover sedan länge. Intensiv dag. Upp 6:30 och iväg till Uppsala 7:30, framme på sjukhuset 9:30. Ögonundersökning kring 11, hon är översynt mer än normalt. Sov mellan 12 och 13. Arbetsterapeut, lek med kulor och klossar, duktig på att gripa och byta hand. Byte av rum, vi får varsin säng. Jag blundade i en.stenhård fåtölj tidigare och Molly i sin vagn. Läkare vid 16 tiden. Sen drog vi till ikea, shopping till lilla Moren, kuddar och sängkläder, billigaste, 6 kuddar för samma pris son en jag hade plockat på mig innan, bytte ut den. Badbalja som Molly kan ha där, vasken är trång och duschrummet börjar bli så kyligt och hur mysigt ör det att liggduscha i duschkabinen? En väggklocka, laddnibgbara batterier, små plastskålar, liten nalle säkert nåt mer. Mat där, rödbetsbiffar med nå mat ich tzatziki till mig, barnmat med lax, potatis och ärter till molly. Även efterrätt, som jag inte behövde. Proppmätt. Men Molly var nog mättare, hon avslutade måltiden med att spy, tur jag hamm dit med engångshaklappen son hon slitit av sig innan. Bara lite kräks på kläderna. Tillbaka på sjukhuset 20:15, dusch/bad för mig och Molly, komma tillrätt, amning, lite välling sömn för Molly. Jag har inte ro att sova, imorrn börjar det kl 9 med sjukgymnast. Delar rum ned tvp andra, varav den ena väntar på operation i natt, bruten hand eller arm. Moffe...
Jag lånade in en gammal polluxbok, ska testa om det fpr mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0