Höns

Oj oj, jag blev ivrig, så nu har jag mailat med en som säljer iväg en massa värphöns. Vita lohman, är ju lite så jag tänkt förut, att man kan ge några gamla industihöns ett lite bättre liv.

Sade precis att jag kanske kan hämta 6-8 st senare i veckan. Så innan dess måste jag ju fixa nånstans åt dem att bo. Förrådet eller kojan borde gå enklast att göra i ordning. Rasthage får komma senare, för det hinner jag ju inte bara sådär på några dagar. Frågan är om det blir för kallt på nätterna?

Å nu kommer alla jag känner tycka att det är var förhastat, men shit vad kul tycker jag!!!
 
Nu ska jag iväg till Ford och se om jag kan få hjälp med att släcka motorlampan, och se om den fortsätter vara släckt, annars kanske det var fler fel än det vi lagade. Suck, bilar. Dessutom efter lagningen av slangen så fick den för låg tomgång, så den lägger av lite här och där när jag trampar ner kopplingen, men den verkar stå och gå om jag saktar ner lugnt, så dom ska iaf kunna ta avgasprovet på besiktningen i morgon.
 
Å Nova (hunden) är kass i magen, väckte oss vid 5 i morse och behövde ut. Hon har varit dålig i flera dagar, fattar inte varför? Hon äter samma mat som innan, iofs en ny förpackning, kan det vara fel på fodret i den? Är hon sjuk? Bestämde mig idag att bara ge hundmat, inget annat och se om det blir bättre, annars får man nästan ringa och rådfråga nån veterinär.
 
Hade tänkt hinna med och rida idag också, men vi får se hur det går. Birde nog åka till LM och vättnamina plantor också, plus att jag helst av allt idag bara skulle vilja rida i solen och hänga i LM och greja hönsplats och dricka saft i solen!
 
Jag har iaf spån och halm där sedan jag hade hästarna där förra sommaren! Alltid en början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0