Tisdag 8/4-14 en kaotiskt dag

Min tisdag var kaotiskt.
Däckbyte 8:30, jag som brukar sova längre ån så. Kommer dit och ur med däcken och sådär, sen märker dom/vi att jag ha glömt bulten till sommardäcken, idiotska ford som har olika till vinter och sommardäcken. Dom på däckfirman var så snälla att jag fick åka och hämta dom och ändå fick byta till sommardäcken fast jag blev en timme sen :) Men lite kaos ändå ju. Annars kunde jag ju ha köpt nya för 75 kr styck, nej tack.
 
Till Hea och mockade, inge problem. Jag och Molly badade badkar eftersom jag skulle på jobbintevju kl 15. Men först kl 13 skulle veterinären komma och fixa tänder och kolla Kristas kota. Så vid 13 går vi ut i stallet jag och Molly, hon somnar i vagnen, och jag väntar och väntar. Ingen veterinär efter en timme, går ut med Vega och longerar lite på gårdplanen, Molly sover fortfarande så jag går till hagen för att Vega ska få spinga av sig på en större volt. Hon blir knäpp, står på bakbenen, rejsar och sparkar. SÅ pass att hon lyckas få bakbenet över longerlinan och brakar iväg så jag tappar henne. Då tror man ju att hon ska springa till stallet, men nej hon drar runt hela jävla byn, jag kastade mig i bilen och åkte efter, träffar folk som sett henne, får med mig nya grannen på vändan tillbaka genom byn, hittar till slut Vega på åker utanför oss där hemma, hon verkade okej, ledde in henne, Molly hade vaknat, inte undra på antar att Krista gnäggat för hon hörde väl att det var lite lajbans ute.
 
In och av med täckbrallorna och tröjbyte för att åka bort på jobbintervjun, ingen barnvakt eftersom Sandra hade råkat få jobba igen. Jäkla sjukhuset, när jag semestervikarierade där tog dom inte in outbildade på timmar.
 
Hann till intervjun i god tid, men var helt slut när jag väl kom in där, haha, pust pust. Fick förklara lite vad jag hållt på med och om veterinären som inte kom.
 
Jobbet verkar bra, bra tider, jobba eftermiddag till morgon, sova där. och ibland dygnspass på helgen. 83%. Vet ju inte hur killen är som man ska jobba med, för dom ville intervjua oss först och om dom gillade en skulle det i så fall bli en andra intervju. Jag hoppas ju få komma på den för det är nog först där som jag vet på riktigt om jag vill ha jobbet, det är ju trots allt med den personen det ska funka. Ridning och att gå i simhallen gillade han, och biltvättar. Sånt gillar jag med, även om jag inte kan med biltvättarna så bra så tycker jag att dom är lite roliga, och bilen skulle må bra av en tvätt då och då. Ja ja, jag får vänta och se, har ju sökt andra jobb också. Lite rädd att jag pratade för mycket häst i.o.m. att Vega hade stuckit runt byn, såna som inte är hästfolk kanske inte fattar grejen.
 
Sen åkte jag och hämtade upp Mathias på hans jobb, så att jag kunde åka på ridlektion.
 
Red barbacka på ridlektionen, för dom i gruppen innan gjorde det, så jag blev sugen att testa, Grey är ju bekväm att sitta på i traven. Det gick inte så lätt i början att få fram han, för öka traven så mycket som jag brukar med sadel ville jag inte riktigt. Men efter ett tag gick det bättre och på slutet var han sådär fin som han  brukar bli, bästa ponnyn!!
 
Men oj oj, vilka skavsår jag har haft mellan skinkorna! Men det var värt det, att verkligen känna var man har hästen, hans galopper var totalt olika, vilket jag inte känt lika bra med sadeln på.
 
Sen åkte jag förbi med Sandra på Hea och lindade Kristas ben innan jag fick åka hem och duscha, och där sved dom där skavsåren!!! AJ AJ!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0