Jul och Ridtravarförbundet Dalarna.

Nu ska Molly vara hos Mathias ända till helgen. Sen ska jag ha henne till jul, Hon har julafton med mig och juldagen hos Mathias. Jag sade att jag kanske ville hämta henne redan på torsdag, det blir ju så tomt här nu ju. Vi har varit i Gustafs mycket i helgen, sovit där 3 nätter på raken, och igår fick Molly vara hos sim mormor medans jag åkte och pysslade om alla djuren. Det var bra att dom fick ses lite, blir så lite nu när vi bor här, förut när jag var barnledig var vi ofta på Hea, mamma var barnvakt och jag red. Tycker det är viktigt att dom ses så hon inte blir blyg för henne, hon är ju min bästa barnvakt :) Fast just nu är Molly inte blyg för nån tror jag. Igår kväll på möte med ridtravarfolket satt hon och sträckte armarna mot Lena så hon fick komma till henne då.
 
Vi kommer lägga ner distriktet i Dalarna. Inte många orkar göra nåt i styrelsen, men det är inte så konstigt eftersom flera saker vi förberett för har det blivit för få anmälningar så vi har fått ställa in. Nu kommer vi gå på trav och käka på restaurangen och sådär och sedan skänka resten av vår kassa till travskolan på Romme. Tråkigt att det blir så, men med typ bara två tre pers som kan engagera sig så är det väl bäst så. Jag hade gärna sett att vi behöll distriktet men helt enkelt sket i att göra så stora grejer. Att vi gjorde grejer med varandra, kanske mest utan häst eftersom det är bökigt att ha en "hästklubb" när alla bor på olika håll.
 
Så eftersom att Molly kommer hit till helgen, så borde jag tokstäda inför jul här nu i veckan. För med henne blir man mest att bara stöka till en massa, och det är mat som ska ordnas hela tiden så bara disken tar ju tid att hålla efter. Mamma!! kom och hjälp mig! Sandra! Kom och hjälp mig. Sandra kommer hem från Tyskland på torsdag kväll!!! Men sen, redan i januari ska hon åka tillbaka till Tyskland och jobba med några hästapållar. Jag saknar henne, hon är ju en av få vänner(syster)som jag brukar umgås med ofta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0