Kristas öga.

Krista har ont i ögat idag. Vet inte varför? Men när jag kom ut för att hämta dom så såg jag att det var gult klägg som runnit ut och hon är lite svullet och vill helst inte titta med det. Kunde inte så att själva ögat såg skadat ut, men när jag ville titta närmare kniper hon ihop ögat allt hon kan. Stackars Krista! Hoppas det går över annars har vi snart en nästan helblind häst, eftersom det högra ögat sedan länge är dåligt.
Kolla in att Krista som aldrig haft vita tecken, har fått en liten vit stjärn! Sött att gamlingen blir vithårig.
 
Nu ska jag gå ut och flytta över dom till hagen med lösdriften. Det är så knaggligt i leran där att när jag rider en häst så brukar den andra få vara i gräshagen så den inte springer och vrickar fötterna. Sen efteråt fick båda gå där en vända, dom brukar gilla att rulla sig i gräset och då håller dom sig renare än när dom rullar sig i andra hagen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0