Häst på stan

Blev promenad med hela lilla familjen i morse och Mathias far, till ishallen där olypicaskolan åkte skridskor, och sedan till Mathias syster där Molly fick äta och vi fick lite fika. Massor av snö på vägarna och det fastnade på hjulen så vagnen såg ganska rolig ut då och då, glad att jag inte körde den idag.
 
I eftermiddags/kväll red jag en långtur med Krista in till stan, tycker det är lite kul att skritta förbi konsum och systembolaget med en häst, satt och funderade på om hon skulle köpa att bli bunden utanför en affär medans jag går in och handlar. Det dumma nu för tiden är att dom inte har nå lämpliga hästparkeringar, det skulle vara som i westernfilmer där hästarna har ett vattenkar och kanske lite hö att tugga på medans jag går in på saloonen och bråkar med någon ;) eller handlar på konsum. Ursäkta bajset på gångvägen, men jag puttade undan det iaf, och att jag tog gångvägen var för att vägen innan var upptagen av en stor snöplog, tyckte att det var olämpligt att trängas med den, även om Krista säkert hade gått med på det, men det kan ändå verka mer oansvarigt att gå så nära en snöplog med en häst än att ta en folktom gångväg. I nya stan blev det några galopper perfekt med både tillplattad snö och lite lössnö efter vägarna där. Vi red lite drygt 1 mil.
 
Hemma stod Vega och tiggde kraftfoder och när hon sparkade i väggen bestämde jag att även hon skulle få jobba lite, så jag tog longeringslinan och mitt lilla dressyrspö med balsnöre längst ut och gick ut och kom på att om vi flyttade bilarna kunde vi få till en liten volt där på gårdsplanen. Det funkade riktigt bra och hon fick skritta och trava, hon är duktig att lyssna på kommandon. Försökte stega hur stor volten var och den var visst bara lite större än 10 meter, så det var ju jätte duktigt av henne att hon kunde komma runt i trav på så litet. Tror jag ska göra samma sak någon dag så får någon filma lite :)
 
Storhandling på ICA innan jag åkte hem.
 
Ätit gröt och en massa hallon ikväll, har nog blivit hallonberoende.

Kommentarer
Postat av: Dan Jaans

Det är verkligen för jävligt att det inte finns några hästparkeringar på stan. Du får lägga ett medborgarförslag och protestera.Det ligger ju i tiden med miljötänk också.Hästar är ju mycket bättre för miljön än bilar :)

2014-03-04 @ 08:31:56
URL: http://riktigatomater.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0