Senaste dagarna

Har inte haft nåt vettigt att skriva på ett tag tycker jag. Livet rullar liksom på, dagarna går.
 
Sökt den där kursen på folkhögskola, Odlingsgrejs på 35%, eller djurhållning eller solenergi..
 
Köpt ett distansträns. Vega och Krista visar upp det här:
 
 
Fått en massa hästsaker av Mariella.
Det översta var tränset som jag hämtade ut på ICA samma dag som Mariella kom med sina saker, jag tog emot allt utom en gammal och sliten hovkrats.
 
 
Ikväll käkade vi varma mackor, gott. Men typ 10 minuter efteråt fick jag magknip och fick lassa ur mig :( Vet knappt om jag ska våga gå ut med Nova.. Sade det till Mathias när han ville gå och lägga sig. Tycker faktiskt att även om det är min hund, så om jag är kass i magen kunde han väl gå ut och låta henne göra sitt?
 
Idag snöade det i sidled på Hea och jag släpade in hästarna så dom fick luncha inne, sen släpade jag ut dom på varsin ridtur i snövädret, 20 min med Krista och Nova, 55 min med Vega. Snacka om att jag var blöt efter två ridturer i snö som vräkte ner och ca 1 plusgrad. Vega var så snäll i början, vi travade på halvlånga tyglar, hon joggade på utan att varken studsa eller dra iväg, hoppades att om jag red utan några krav alls att det skulle fortsätta så, men icke, när vi började rida hemåt ökade farten, efter att ha ridit förbi två livsfarliga små vindsnurror så var hon typ dryg så fort vi gjorde nåt annat än skritt, Försökte dra iväg, studsa och var allmänt dryg, bara att glömma att rida på halvlånga tyglar där. Hade dessutom klumpigaste 3-fingervantarna så jag hade svårt att korta och länga tyglarna bra, man har typ för bra grepp i nya gummityglarna. Undrar hur Vega skulle vara om jag letade på pelhambettet? Krista när hon var ung och jag inte fick stopp på henne så funkade det ju kanon, jag kunde rida ut på henne själv utan problem. Fast Vega har ju lite humör, hon kanske blir förbannad och studsar värre när hon plötsligt inte kan göra nästan vad hon vill. Fick även ett pessoabett av Mariella, ett bett som ingen tycker om, men med kedja kanske det skulle kunna funka, och dubbla tyglar så man kan välja lite om man ska dra i vanliga bettringen eller i någon längre ner. Då blir det ju väldigt likt ett pelham, och pelhammet finns ju nånstans... Vem vill leta igenom hela vår källare?
 
Nä nu ska jag ta mod till mig och gå ut med Nova. Bara runt husknuten tror jag.
 
Appropå mod.. eller nåt läskigt snarare, förra natten klirrade flaskor i rummet bredvid köket. M trodde att Nova varit där, men hon gick upp samtidigt som när M gick dit och kollade. Och innan vi somnade igen klirrade det lite till, och då visste vi båda att Nova låg med oss i sovrummet. Spöken? Husmus? Eller bara att dom låg lite illa och bestämde sig för att flytta sig lite?
 
I Lilla Moren hade jag fått min andra mus i en fälla i torsdags iaf. Och i plastfällan hade dom ätit upp betet utan att fällan hade löst ut. Nästa gång ska jag ta med en köttbulle och trycka fast där.
 
Ut var det ja.
Hej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0