Idag

Upp tidigt som tusan i morse. Men på ett bra sätt, eftersom det handlade om hästar. Tur att mamma var hemma för Kerstin var redan där när jag kom dit. Mamma gick in med Molly medans jag kollade på när hon grejade med Vega. Först gick hon igenom och kände lite överallt, när hon hade hittat några problemområdet körde hon laser där och masserade en massa, och drog i benen. Visade vart jag kan massera på baken och om Vega köper det så kunde det vara bra att dra i svansen också, så det ska jag testa, får se om hon vill sparka eller om hon tycker att det är lite skönt.

Käkade frukost med mamma sedan. Efter det tog jag en ridtur på Krista och mockade. Sen var jag helt slut, gick in och somnade i mammas säng medans hon gick och matade Molly, Molly kom in till mig när mamma matade hästarna, sen tog mamma henne igen och lagade mat åt oss. Vet inte hur länge jag sov, kanske 1,5-2 timmar, så slut blir jag av att gå upp 06:45.

Vi var till granngården på eftermiddagen, mamma köpte spån och hästmat och jag köpte såjord och fröer, ska odla chili, paprika, gurka, squash, bondbönor och antagligt nåt mer. Känner jag mig kommer jag säkert glömma vattna och ta död på mer än hälften av plantorna, men just nu innan jag satt igång är jag väldigt pepp på det hela. Älskar att se små plantor komma upp ur jorden, liv liksom. Hatar det där att jag brukar råka döda dom! Undrar hur det är med fröerna nu för tiden? Är det han och honplantor fortfarande på gurka och squash för då måste man ju ha flera plantor så både könen finns representerade.

Fick massage av Mathias systerdotter i kväll, jag var en av typ 20 försökspersoner för att ska bli diplomerad massör eller vad det heter. Det var väl soft, men jag räknade med lite mer smärta, hon kunde ha fått tagit i lite mer.

Hockey och diverse matintag nu ikväll, när jag fick makten över dosan bytte jag till debatt, vi gillar ganska olika sorters program, han gillar sport, jag gillar politik och skräpdokusåpor, nä dom gillar jag ju inte, jag bara tittar, haha. Lille Tobbe är ju med i paradise hotell, jag som trodde att han var helbög, påstår där att han är bi. Om han nu bara är bi kunde han ju gifta sig med syrran som jag tyckte att dom skulle göra när dom gick i typ tvåan, han var så söt när dom var på Hea på barnkalas.

Ska man kissa hunden och sova snart kanske?
 
Konståkning sov jag till igår, såg kanske 6 åkare, missade svensken.
 
 
Gjorde en sallad igår, resterna av den åt jag ikväll, så jävla gott ju. Borde göra sånt oftare.
 
Krista i måndags innan vår ridtur i den mörka kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0