Jobb/plugga

Jag har sökt jobb idag. Först ett som personligassistent i Säter, till en bäbis, men eftersom jag inte kan börja jobba förns i juni lär det inte bli aktuellt.
Nyss sökte jag inom omsorgen i Avesta kommun, semestervikariat.
Ska väl kontakta nån här i Hedemora också, inte sett någon annons, mycket enklare att bara slänga iväg ett mail ju. Men här i Hedemora skulle jag ju kunna gå intro och hoppa in redan nu på helger och kvällar typ.

Jag skickade även en intresseanmälan på en distanskurs på en folkhögskola, Hållbar utveckling i praktiken heter den. http://farnebo.se/portfolio/hallbar-utveckling-i-praktiken/#.UtVPlkCA3IU 
Jag gillar ju att odla grönsaker, jag vill gärna hålla lite djur (höns kommer efter hästar)i framtiden och hur bra skulle det inte vara att installera lite solenergigrejer i Lilla Moren? 
Kursen går på 35%, och om jag skulle börja nu i mars då? Hur blir det till sommaren när jag måste försöka hitta ett jobb? Om jag får jobb, kommer jag då hinna med kursen? Det är en helg varje månad som man åker dit och har praktiska övningar och sånt. Om jag inte får jobb? Hur gör jag då ekonomiskt? Jag antar att a-kassan inte låter en plugga på 35%, där ryker mina eventuella deltidsdagar fort som tusan om jag har några? Sen står jag där utan penningar! CSN vill jag inte prata med, och för att plugga på 35% skulle man knappst få nåt som går att leva på.
Så hmm, mitt sparkonto är inte mycket att hänga i julgranen.. Hur mycket kan jag spara undan tills juni? Hur mycket per månad behöver jag?
 
Usch!
 
Vad vill jag göra? JO jag vill ju gå den där kursen.. Men kommer det vara genomförbart?
 
Mycket tankar, mycket oro över framtiden. Helst vill jag ju vara hemma med Molly för alltid, kanske jobba typ 2 dagar i veckan. Oroar mig att Mathias inte kommer ge henne tillräckligt med mat, skita i att bada henne(det gör han redan nu), spela wow och låta henne ligga och gnälla nånstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0