Teknikbajs, ryggar, nazister

Teknik! TVn hackar datorn har problem med Explorer och startade om webbsidan när jag hade hunnit skriva en bra bit. Fan vad trökigt! Inget vill ju funka.

Tacka vet jag hästarna, dom funkar och man förstår sig på dom, gör inget utan anledning som datorn gör.

Vega skötte sig ypperligt ikväll. Höll sig lugn och fin, fast att Nova sprang bredvid, var lite rädd att hon skulle få nå ryck och bli sur och sparka mot henne, så jag höll Nova med lill- och ringfingret, och tyglarna med resten av handen så jag skulle kunna släppa henne när som helst. Men det behövdes inte :) Fick bromsa ner Vega lite så Nova inte skulle behöva galoppera hela tiden, hon blir lätt dragig då. Så lugn trav på pållen, och sista traven hemåt blev det dressyrtrav, då skuttade hon lite, men gav med sig efter en stund och gick ganska fint.

I morgon kommer Kerstin och ska massera m.m.. Just ja, jag måste ta ut pengar innan jag åker dit ju, 500, får se om hon tycker vi ska ta fler gånger, samma pris som cura tar för att knaka och fixa med min rygg, fast jag går hellre till Jaans som är bättre och billigare, fast längre att åka.

Sedan i morgon kväll ska jag få massage av Mathias systerdotter, tror hon pluggar till sjukgymnast och behöver försökskaniner, det blir nog bra. Aldrig fått massage, bara ryggknakare som masserat lite för att kunna knaka ryggen.

Eftersom TVn bara hoppar i både ljud och bild så får jag nog gå och lägga mig i sovrummet och titta på programmet om Nazisternas evangelier.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0