Min första distanstävling

Japp, igår fixade vi en clear round på 50 km. Om jag ska starta igen kan frukost av nåt slag vara bra, första 3 milen på tom mage gjorde mig lite klen. Det var för mycket hårda grusvägar för min smak. Men en riktigt lång allé med bra väg och en låååång galopp var inte helt fel. Några få bocksprång, några kickar mot andra hästar och en träff i huvudet på sällskapets häst(gick bra). Det var inte vårt fel, kom 4 pers som galopperade om oss och hennes häst fick inte plats och fick panik och försökte väl komma in bakom oss. Hon hade dessutom bett dom att lugna sig, men det sket dom visst i. 
 
Jag fick inte med mig någon groom, men fick en hel del hjälp av Madde som var där, hon rider inte själv eftersom hon är gravid. Det var asbra att hon hjälpte mig, pulsningen i pausen, tog hand om hästen så jag fick äta. Och så ställde dom fram min hink så den stod redo tills jag kom i mål, och en flaska vatten till mig också :)
 
Hittade aldrig rumplurvet, men jag fick bara lite skavsår.
 
Hittade inte sadelväskan, men det hade ändå varit bökigt att få upp nåt ur den.
 
Hönät vill Vega ha på nästa resa och morötter.
 
 
Har ridit över höstarna till Ronny igen idag, Vega kändes precis som vanligt, var rädd att hon skulle vara helt halt på alla fyra eftersom det var så mycket hårt underlag igår. Så det blev nog lagomt att lulla över dit idag, blev väl 3 km eller nåt sånt, skritt och trav. Krista hängde med som handhäst.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0