Tävling

Och inför tävling ska tusen saker ordnas. Vega behöver skos om, Simon har lovat att göra det om det krisar, får se om Erik hinner ner innan. Jag behöver ett släp!! Om Erik får nån av sina bilar att gå kanske han kommer ner med det, men då vill jag gärna att han kör, för om jag blir stoppad så är totalvikten på det släpet 10 kilo för tungt för att jag ska få dra det på bara B-kort. Visst jag har dragit det förr, men det var till LM inte genom städer och där det är större risk för poliskontroll. Så jag borde egentligen hyra ett annat släp.
 
På tävlingen behöver jag en groom/hästskötare. Någon på facebook erbjöd sig, och om hon kan hade det varit super, någon som tävlat innan och som vet hur det funkar. Jag har aldrig kollat pulsen på en häst ens. Det med puls hade Erik varit nytta att ha med på också.
 
Kläder. Man får ha lite vad som helst på sig, men tröjan ska ha krage. Jag hittade en gammal mörkblå piké i skåpet, men det är den enda jag har, om det blir sjöblöt av svett har jag ingen att byta till till andra delen av ritten. Jag har inte hunnit skaffa säkerhetsstigbyglar så jag måste ha skor med klack, alltså blir det mina vanliga ridskor, inget jag vill gå i för mycket, om Vega fjantar så jag måste lede henne vissa partier blir det trist. Tänkt ha mina träningtights, leta på rumpluddet till sadeln så den blir lite extra mjuk. Ta med andra sadeln och ett extra träns ifall hon verkar vantrivas efter första sträckan. Har ju ingen riktig distanssadel än. Hinkar, vatten, morötter, lite hö måste med. Shit alltså, en massa att hålla reda på. Gula boken måste hinna hem med posten och den måste med. Läste nåt om att man skulle fixa egen nummerlappsväst!? Var gör man det och hur vet jag vad jag ska ha för nummer? Jag kan ju inte det här!
 
Passet med vaccinationsintyg ska också med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0