Veg=fisk???

Lite trött på frågan om man äter fisk när man ska på nåt speciellt ställe/tillställning när man sagt till om att man är vegetarian. Räcker det inte bara med att man sagt att man är vegetarian? Det innebär ju att man inte äter några djur.
 
Att jag valt att äta fisk är en helt annan grej.
 
Men jag har tröttnat på att få nån storkökstillagad torr laxfilé. Så denna gång sade jag att jag ville ha vegetariskt. Mitt fiskätande håller jag här hemma där jag får det som jag vill ha det. Blir dessutom spännande om stället kan få till nåt vegetariskt gott, eller om det blir som vissa skräckhistorier jag hört om att dom fått typ ett äpple (veganer iofs).
 
Jag är vegetarian.
Äter du fisk?
Äter du kyckling?
Vanliga frågor.
 
På lastbilskörkortskursen bad jag om sojakorv när vi skulle grilla korv. När dom stod och grillade så hör jag "där är vanlig korv och där är kycklingkorv", jag frågar då efter den vegetariska korven och får till svar "Man kan inte få allt här i världen". Kändes väldigt kränkande, kycklingkorven var ju för att det fanns dom som inte åt gris på busskörkortsutbildningen, tror faktiskt att dom hade kunnat äta sojakorv med mig om man nu bara kunde köpa två sorters korv. Usch vilka vidriga människor det finns! En annan lärare brukade dyka upp där vår grupp höll till med tidningsartiklar om vargar och prata sånt med en i vår grupp som också var jägare, han höll god min och lät läraren babbla på om sitt varghat. När läraren hade gått berättade han för oss andra att han inte hade någonting emot vargen, men att man inte vill bli osams med en lärare, särskilt inte han, han var väldigt speciell. Hade jag haft andra lärare eller samma som för C-kortet så tror jag att jag hade tagit E-kortet också.
 
Grilldagen var dessutom dagen före julafton som vi hade fått veta att vi skulle sluta vid lunch, alltså 12, men sen hade dom ändrat sig och vi skulle alltså grilla och vara kvar till 14.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0